Hoe beveiligt een museum zijn schilderijen?

Er hangen schilderijen van miljoenen aan de muur terwijl er duizenden bezoekers langskomen.
Er kan makkelijk iets tegenaan gegooid worden of iets mee gedaan worden als je langs het lint gaat, wat voor beveiligingen heeft een museum hiertegen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

- Tassen en jassen (waarin je iets (gevaarlijks) kan verbergen) zijn in dat soort musea vrijwel altijd verboden en moeten in de garderobe worden achtergelaten.

- Suppoosten houden de bezoekers in de gaten en spreken verdachte personen aan. Verdachte bezoekers kunnen altijd uit het museum worden verwijderd door de beveiliging.

- Als bezoeker mag men mag niet dicht in de buurt van zeer dure schilderijen komen. Vaak staan daar voortdurend suppoosten bij.

- De schilderijen zijn beveiligd door middel van onder meer bewegingsmelders.

- Voor de bezoeker(s) onzichtbare beveiliging bijvoorbeeld door middel van camera's, waarmee de bezoekers ook worden geobserveerd.
Antoni