Hoe vertaal naar het engels de term : voortschrijdend inzicht ?

ik zit al dagen in woordenboeken te kijken maar kom er niet uit

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
9.7K

Antwoorden (2)

Een veelgebruikte vertaling hiervoor is 'enhanced insights'.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als het in een zakelijke of technische context is: knowledge gained through (of: based on) experience.

In een meer filosofische context: developing insight of developing wisdom. Er is zelfs een Brits gezegde dat hier direct aan gerelateerd is: It' s easy to be wise after the event (ofwel: achteraf [als je weet wat er is gebeurd] heb je makkelijk praten.

In een wetenschappelijke context: empirical knowledge [dit is kennis die naar aanleiding van proefnemingen wordt verkregen].