Bestaan er verschillen in de manier van verkleden, in de verschillende carnavalsgebieden?

In welke steden/gebieden is een kiel goed genoeg, en in welke steden/gebieden is het de gewoonte dat je écht uitpakt qua kostuum?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Het onderscheid is ongeveer:
Het Rijnlandse Carnaval is die van de carnavalskostuums en wordt vooral buiten gevierd. Regio Limburg en en het oosten van Noord-Brabant.
Het Bourgondische Carnaval is die van de kielen, wordt meer binnen gevierd. Regio Gelderland, Noord-Brabant en Zeeuws- Vlaanderen.