Wat voor soort artikelen staan er allemaal in een literair tijdschrift?

Ik maak voor school een literair tijdschrift, maar nu loop ik een beetje vast omdat ik niet zo goed weet wat voor een artikelen je in een literair tijdschrift kunt plaatsen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K
anneliez
10 jaar geleden
ga eens naar de bieb, daar zijn er vast wel, of vraag het aan een medewerker daar, en lees die door

Het beste antwoord

Een literair tijdschrift is een tijdschrift dat zich geheel of gedeeltelijk toelegt op berichtgeving over literatuur. Aan de letteren gewijde tijdschriften zijn sinds de 18e eeuw een podium voor nieuw talent onder schrijvers en dichters om een geïnteresseerd en deskundig publiek te bereiken. Niet zelden is de samenstelling en redactie in handen van gevestigde schrijvers. Terugkerende genres zijn het korte verhaal, poëzie, literaire kritieken, polemieken en beschrijvingen van tentoonstellingen, lezingen, prijsuitreikingen en andere culturele actualiteiten. Er kan veel plaats zijn ingeruimd voor briefwisselingen.