Van welk(e) land/stad is deze vlag?

Het gaat om de vlag met de horizontale banen in de kleuren blauw, wit en zwart. De afbeelding laat zien welke gebieden Duitsland na de Eerste Wereldoorlog heeft moeten afstaan.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Deze vlag is i.d.d. van het Saargebied, het huidige Saarland. Dit gebied is echter na de 1e wereldoorlog niet afgestaan door Duitsland. Er zijn acht gebieden afgestaan door Duitsland en dit is altijd zo gebleven. Het Saargebied is na de 1e wereldoorlog voor 15 jaar uitgeleend aan de Volkenbond, dit ter compensatie voor de franse mijnen die in de oorlog zijn verwoest. In 1935 is een volksbesluit genomen, 90,3% van de stemmers wilde weer aansluiting bij Duitsland. Het gebied werd destijds Westmark genoemd onder de nazi regering. In 1956 werd het Saarverdrag opgesteld waarin Saarland toestemming moest krijgen om zich bij de Bondsrepubliek Duitsland aan te sluiten. Hetgeen gebeurde in 1957.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Deze vlag is van Saarland.

Toegevoegd na 6 minuten:
Goed... naar aanleiding van het minnetje... Eigenlijk is de vlag die van het SaarGEBIED (zie link). *zucht*