Wat doet een regisseur van een cabaretier?

Meestal zie ik in aftitelingen van verschillende cabaretprogramma's regisseurs staan, ik vroeg me af: wat doen zij precies?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

Zij regiseren de tv-opnames van het programma. De cabaretier zal doorgaans geen regisseur hebben voor zijn eigen programma.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk het toch wel, er komt bij een optreden wel iets meer kijken dan alleen maar op het toneel staan en praten of zingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat klopt, maar dat doet de geluidsman, lichtman of net wat ze nodig hebben. Heb jij wel eens een regisseur op het podium aanwijzingen zien geven?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wie denk jij dan dat wie de geluidstechnicus en de belichter aanstuurt?
Denk jij nu echt dat de cabaretier dat kan doen tijdens de repetitie terwijl hij op het podium staat en niet ziet wat het publiek ziet en hoort?
De regisseur bij een cabaretier is verantwoordelijk voor dat de juiste geluidsband wordt opgestart, de juiste belichting wordt gebruikt, op tijd de doeken openen en sluiten en zo al meer zodat het optreden vlekkeloos verloopt en de cabaretier alleen zijn ding hoeft te doen.