is turkije een deel van de arabische wereld ?

kun je turkse mensen over het algemeen arabieren noemen? of een betere vraag; als iemand algemeen over "arabieren" spreekt, zou je er dan van kunnen uitgaan dat diegene ook turken bedoelt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.2K

Het beste antwoord

Nee,

Over de definitie van het woord Arabier bestaat veel discussie. Iemand kan zich identificeren als Arabier op grond van zijn etnische afkomst, zijn moedertaal of het land waar hij in woont. Tegenwoordig is de meest gangbare definitie van het woord Arabier: iemand die woont in een Arabisch land en als moedertaal Arabisch heeft.

En Turken hebben het arabisch niet als moedertaal

Toegevoegd na 1 minuut:
En ze wonen ook niet inde Arabische wereld:

Dit zijn 19 landen die liggen in Noord-Afrika en het Midden-Oosten en waar meer dan de helft van de bevolking Arabisch als moedertaal heeft. Hier worden dus de volgende landen en gebieden toe gerekend:

De Levant: Syrië, Libanon, Irak, Jordanië en Palestina.
De Nijl-vallei: Egypte en Soedan.
Het Arabische schiereiland: Saoedi-Arabië, Koeweit, Bahrein, Katar, de Verenigde Arabische Emiraten, Oman en Jemen.
De Maghreb: Libië, Tunesië, Algerije, Marokko (inclusief de betwiste Westelijke Sahara) en Mauritanië.

Toegevoegd na 38 minuten:
Pasa vult mooi aan want die legt uit dat Turken ook niet Arabisch zijn volgens de derde manier die ik noemde: zij hebben een andere ethnische afkomst dan Arabieren
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitleg! :)

Andere antwoorden (3)

Beste Gast,

Turken komen van oorsprong uit oost-azië. Shanghai/Mongolië. Turken zijn geen arabieren. Een van de oudste mensen ras/nomaden op de aarde. Als je over arabieren heb dan praatje over mensen uit Yemen, verenigde arabische emiraten, kuwait,oman, dubai, etc..etc...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is inderdaad maar net hoe je het woordje Arabier interpreteert. Het kan duiden op een geografische ligging, maar het kan ook de taal zijn (van zijn voorouders) en het kan ook beide zijn. Als je bijv. iemand van het noorden van de Maghreb-landen vraagt of hij Arabier is, zal hij dit ten stelligste ontkennen omdat hij zichzelf dan als berber (oorspronkelijke bewoner vd Maghreb-landen) ziet. Terwijl Maghreb-landen wel Arabische landen zijn.

Tot slot wil ik er bij zeggen dat het feit er bij komt kijken waar deze persoon zich het meest thuisvoelt. Als zijn (voor)ouders Arabisch zijn, maar hij is hier geboren en getogen en voelt zich op-en-top Nederlander, zal hij ook niet zeggen dat hij Arabier is.

Daarnaast is er een groep die niet zozeer waarde hecht aan het wel/niet zijn van een Arabier maar aan het land waar hij verblijft of land van herkomst. Dus je zou bijv. aan een Arabische Tunesier kunnen vragen of hij Arabier of niet-Arabier is, dan antwoord hij dat hij Tunesier is. Deze personen willen opzettelijk niet de kloof leggen tussen Arabier en niet-Arabier (zoals bijv. Berber/Riffijn).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze hebben wel Arabisch bloed en het land ligt letterlijk in het midden oosten. Kijk alleen naar de Turkse taal die uit veel Arabische woorden bestaat, maar ook hun tradities en eten zijn veel uit de Arabische wereld geadopteerd. Zoals lahmacun, kebab, borek, gestoofd vlees, turkse pizza etc etc.