kun je 2 huurappartementen op 1 naam hebben staan / hebben?

Ik zit op dit moment in een huurappartement en wil graag naar een ander huurappartement. is het mogelijk om voor langere tijd (circa 6 maanden) 2 huurappartementen te hebben. waarbij je op één adres fysiek woont? dit ivm verhuizen van zooi. leek me geen probleem maar ik weet het zo even niet kan er ook niks over vinden.

dus de vraag is, mag ik 2 appartementen hebben (huur).?
zijn er dingen waar ik op moet letten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.3K
Ritsuka
11 jaar geleden
Is het via woningbouw of vrije sector?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha Ritsuka, Het betreft beide woningen via woningbouw.
Ik heb echter wat tijd nodig om 'over te gaan' ivm een baan bij defensie, kan dus alleen in de weekenden dus verwacht er wel een tijdje mee bezig te zijn. Vroeg me daarom af of ze me kunnen verplichten meteen op te zeggen, of dat ik hier wat tijd voor krijg. Als ik het namelijk zo lang mogelijk aan kan houden is dat zeer handig. Dank voor je reactie!
Pieter2011
11 jaar geleden
Leuke vraag! Als je de nieuwe woning zou gaan verbouwen (lees: grondig opknappen), vraagt dat ook extra tijd. Dus waarom zou het niet mogen? Mits je beide huren op tijd betaalt natuurlijk. Wel denk ik dat je er verstandig aan doet om, zodra je de huurovereenkomst voor de nieuwe woning hebt getekend, onmiddellijk een huuropzegging te sturen naar de verhuurder van de oude woning, waarbij je gewoon stelt dat je de huur per xx datum (= over zes maanden) opzegt. Anders denken ze misschien dat je één van de twee woningen wilt onderverhuren. En laat je dan ook niet uitschrijven van de oude woning totdat je echt verhuist. Voor alle zekerheid kun je nog even informeren bij het Juridisch Loket.
Ritsuka
11 jaar geleden
Hier in de buurt is het zo dat als je een nieuwe woning hebt via de woningstichting je vaak iets van 2-3 weken hebt voordat je er uit moet.
Als het beide via dezelfde woningstichting is, je tekent een contract voor een nieuwe woning, en je oude loopt daarmee af.
Dan moet je er uit, zodat iemand anders er in kan.

Antwoorden (1)

Je kunt zo veel appartementen huren als je wilt. Je kunt echter slechts op één adres ingeschreven staat in de Gemt eentelijke Basisadministratie. Het is wel slim jezelf in te schrijven op het adres waar je het meest verblijft.