Hoe of waar in Nederland een oud boek in te laten scannen van 800 blz zonder dat het boek uit elkaar moet?

Toegevoegd na 9 minuten:
het liefst een bedrijf dat het scannen doet in nederland zonder dat het boek uit elkaar moet

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Deze firma is daarin gespecialiseerd.
Eén ding: het zal niet goedkoop zijn.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga naar een drukkerij en informeer naar de mogelijkheden.
Om je een duidelijk antwoord te geven zullen zij het boek willen zien. De pagina's moeten n.l. volkomen vlak liggen om goed en zonder randonscherpte of vervorming van het beeld te kunnen scannen.
Een oud boek uit elkaar halen is natuurlijk geen optie, maar er zijn legio andere mogelijkheden.
Maar waarom wil je het boek gescand hebben? Voor reproductie of om het bijvoorbeeld op een website te zetten. Als een boek plat op de glasplaat van een vlakbed scanner gelegd wordt met daarbovenop een gewicht, dan zal het scannen best goed lukken. Hoe groter het boek des te makkelijker ligt het plat voor het maken van de scan(s).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een bibliotheek of archief kan je misschien goedkoop uit de brand helpen!