Weet iemand wat voor zwaard dit is en wanneer deze werd gebruikt?

Zie foto geen merk o i d op te vinden
hij is al wel oud volgens mij

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Volgens mij is het een rapier.

Volgens wiki:

Het rapier is een relatief slank, scherp gepunt type zwaard dat vooral in de 16e en 17e eeuw in Europa werd gebruikt. Rapier en degen werden vooral gedragen en gehanteerd door de rijke burgerij, die steeds meer aan belang won. Deze burgerij hechtte meer waarde aan sierlijkheid dan aan efficiëntie en zodoende werd het rapier meer en meer verfijnd.
Dit leidde uiteindelijk tot de ontwikkeling van de degen, een slankere, lichtere versie van het rapier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een Rapier, ze werden rond de 16 en 17e eeuw gebruikt door de rijkere burgerij. Zij vonden het namelijk er mooier uit zien om een mooi en sierlijk zwaard te hebben dan een efficiënt. Als gevolg hiervan werden ze dus ook steeds verfijnder, dunner en mooier versierd.