Arabisch lees je van rechts naar links. Toch loopt op Dubai sport de scorebalk gewoon van links naar rechts. Wat is daar de logica van?

Via de app film on is de sportzender dubai sport 3 te zien. Er loopt een uitslagenbalk onder op het scherm mee.Deze balk loopt net als in onze taal van links naar rechts over het scherm.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de leesrichting van rechts naar links loopt, dan moet de balk van links naar rechts lopen.
Wij lezen van links naar rechts en tekstbalken en lichtkranten lopen daarom bij ons juist van rechts naar links, andersom dan in arabische landen.