Hoe bidden hindoes (!) en wat bedoelen de hindoes als ze zeggen dat ze Moskja willen bereiken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Religie
4.2K

Antwoorden (2)

De meeste hindoes zetten hun handen plat tegen elkaar voor de borst, zoals ook wordt gegroet in het Hindoeisme. De gesloten handen zijn om de energetische cirkel in het lichaam te sluiten en de energie te verbinden en de groet benadrukt de plek van de ziel in het hart.
Daarnaast nemen ze bij een puja de lotushouding aan of bidden staande.

Als je MoskJa bereikt, word je 1 met Brahman.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe bereik je de Moksha?
Er zijn vier yoga's of paden voor het bereiken van moksha:
karma-yoga, het pad van onbaatzuchtige actie.
bhakti-yoga, het pad van liefdevolle toewijding en overgave aan God.
raja-yoga, het pad van zelfdiscipline en oefening.
jnana-yoga, het pad van het weten Wat betekend Moksha?
(Sanskriet) In het hindoeïsme de verlossing uit de samsara, de eeuwige kring van wedergeboorten waartoe de menselijke ziel is gedoemd. Zie ook nirvana