Hoe maak ik een rokende halloween pompoen?

Halloween decoraties worden tegenwoordig ook in de Benelux gewaardeerd. icsdryice.com heeft een wedstrijd uitgeschreven voor de mooiste decoratie van een pompoen; een zogenaamde jack o lantern. Wie heeft spooky ideeën / ervaringen met dry ice van ics en pompoenen? De tijd dringt inmiddels behoorlijk.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klinkt als reclame.

Antwoorden (3)

Op deze site kun je een goede stappenbeschrijving vinden:
http://www.instructables.com/id/dry-ice-pumpkin-for-Halloween/
En als je even op youtube zoekt met de trefwoorden pumpkin dry ice zie je veel voorbeelden.
Maar let op, je kan er ook een soort explosie mee creëren, dat lijkt me niet de bedoeling.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je droogijs ( dry ice ) wilt kopen kijk dan eens op droogijs-koerier.nl op dit moment het goedkoopste adres.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat dry ice idee lijkt mij te duur, je kunt beter een ultrasoon-vernevelaar kopen. Dat is een apparaatje dat je 2 tot 5 centimeter onder een wateroppervlak plaatst en die dat water dan vernevelt. Dus gewoon een bakje in je pompoen plaatsen en daar dat apparaatje in. Er zijn ook ultrasoon-vernevelaars met ingebouwde verlichting wat een nog specialer effect geeft.
Je kunt deze ultrasoonvernevelaars via bijvoorbeeld www.allekabels.nl kopen.

Hier is de link voor de ultrasoon-vernevelaar zonder verlichting: http://www.allekabels.nl/na/0/1076002/Ultrasoon-Vernevelaar.html

En deze is met verlichting:
http://www.allekabels.nl/na/0/1076002/Ultrasoon-Vernevelaar.html

Ze kosten beide €14.95 in tegenstelling tot dry ice kan je deze steeds weer gebruiken dus ook volgend jaar.
Ik heb 2 ultrasoon-vernevelaars en ze doen het prima.