Weet iemand waarvoor dit pannetje gemaakt is en wat dit nu waard is?

We hebben een Villeroy&Boch pannetje met deksel in perfecte conditie, maar we vragen ons af waarvoor dit pannetje gebruikt hoort te worden.
Ook vragen we ons af wat er voor voordeel aan zit om in ceramiek te koken i.p.v.metaal.
Als laatste vragen we ons af wat de waarde van zo een onbeschadigde pannetje tegenwoordig is.
We zijn benieuwd naar jullie antwoorden.
B.V.D.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ivana
12 jaar geleden
Dit is een dekschaal. Geen soepterrine. Bij een soepterrine zit in de deksel een halfronde uitsparing waarin de soeplepel kan blijven staan als de deksel gesloten is.
De waarde is niet groot, tenzij er iemand is die dit onderdeel graag wil bezitten om een ontbrekende schaal weer in zijn bezit te krijgen. Dan is het wat iemand ervoor over heeft. Plaats hem op MP en vraag een bod.

Het beste antwoord

Ik vermoed dat dit geen pannetje is maar een soepterrine. Villeroy & Boch is een populair merk waar zeker verzamelaars van zijn. Bovendien is dit exemplaar zo te zien uit de jaren '70 en daar zijn meestal wel wat liefhebbers voor te vinden.
Wat het waard is? Tja, wat de gek er voor geeft natuurlijk, dat is moeilijk te zeggen.
Je kunt hem op marktplaats of e-bay zetten en kijken wat men wil bieden.
Verwacht er niet teveel van, als je kijkt bij de site van de bron zie je al snel dat soepterrines niet veel meer doen dan zo'n 40 euro per stuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor uw toelichting!