ik wil mooi leren zingen?

ik wil dus mooi leren zingen...
waarom? Omdat ik graag naar muziek luister en dan wil ik meezingen maar ik weet dat het vals klinkt en bij vrienden durf ik ook al niet te zingen...
geef me aub tips om beter te leren zingen en hoe ik dat moet doen.
Naar een zangschool wil ik niet...dus?

Toegevoegd na 23 uur:
Dank u wel iedereen !
Als er iemand nog tips heeft .... zeg !

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Dit is de belangrijkste tip. Zingen is een verlenging van praten en het gebeurt met lucht. Om goed te zingen moet je ademhalen in je buik. Verplaats je adem dus van je borst naar je buik. Zorg dat je borst niet op en neer beweegt.
Zing de klinkers (AH, OH, UU, ii, EE) op verschillende toonhoogtes. Wanneer je klinkers zingt houd je je kaak ontspannen en de tong naar voren. Klinkers zijn belangrijk omdat die tijdens de zang de woorden vormen. Articuleer goed, zorg dat de tonen duidelijk zijn.

Als je problemen hebt met hoge of lage noten zoek dat uit hoe hoog of laag je noten kunt zingen. Zorg ervoor dat je noten zingt in octaven die prettig voelen.
Wanneer je dagelijks minimaal 20 minuten oefent merk je binnen vier weken resultaat. Zorg dat je regelmatig oefent en wees realistisch. Als je je 100% inzet kun je in drie maanden je stem compleet transformeren. Ben je echt serieus over zingen? Ga dan eens langs bij een zangcoach om je te laten begeleiden.

Indien je een zwakke stem hebt is dit vaak de oorzaak van zwakke spieren rondom je stembanden. Je kunt deze spieren trainen door elke dag 30 minuten te zingen.
Besef dat iedere grote zanger heeft moeten werken aan zijn of haar stem. Vaak klinkt de zang van een professional natuurlijk en eenvoudig. Dit komt door de jaren oefening die die persoon in zijn of haar stem heeft gestoken. Hoe meer je zelf oefent, des te meer respect je zult krijgen voor je idolen!
Succes!

Nog meer tips in de bron:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zingen is een kwestie van lef, zelfkritiek en muzikaal gevoel. verder is het goed leren zingen belangrijk. het leren zingen is een discipline, grote zangers en zangeressen hebben vaak nog steeds les.

als je het echt als autodidact wil doen neem je het risico dingen verkeert aan te leren. eenmaal aangeleerd is het lastig afleren.

toch wat tips:

neem jezelf op en luister het terug & let op je ademhaling: " door je buik ademen".