Neuropsychologie of neuronpsychologie?

Beste mensen,

In mijn boek wordt er steeds gesproken of neuropsychologie. Maar als ik dat wil opschrijven in microsoft Word dan wil die het steeds verbetere naar neuronpsychologie.

Vraag:
Neuropsychologie of neuroNpsychologie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Neuropsychologie, Microsoft Word is niet betrouwbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het juiste woord is neuropsychologie, kennis van de functies van het brein en de relatie daarvan met gedrag. Neuronen zijn de bouwstenen van de hersenen. Neuro- verwijst naar het zenuwstelstel.
Amadea
13 jaar geleden
Neuropsycholgie. Neuronpsycholigie is geen correct nederlands woord.