Een peniskoker wordt meestal omhoog gericht gedragen; een touw rond de middel houdt de koker in positie. Dit is ongetwijfeld met de bedoeling een permanente erectie uit te beelden - een peniskoker is dan ook eerder een accentuering dan een bedekking van de schaamdelen. Aan de onderzijde wordt de peniskoker met een touwtje om mannelijke geslachtsdelen zoals de balzak (scrotum) gebonden.

Jonge mannen die dagelijks veel fysieke arbeid verrichten, dragen liever een korte peniskoker met een brede opening aan de bovenzijde. Het bovendeel van de peniskoker wordt soms als opbergruimte gebruikt. Papoea's in de Baliemvallei dragen hierin soms een rode doek, die bij feesten ter versiering om de middel wordt gewonden. Dergelijke peniskokers staan dagelijkse werkzaamheden niet in de weg. Oudere Papoea's gebruiken de peniskoker vaak als symbool om persoonlijk gewicht en status mee uit te drukken. Zij dragen vooral langere en meer imposante peniskokers, waarvan het uiteinde soms wordt versierd met bont van de koeskoes (een buideldier), en veren van de paradijsvogel. Een peniskoker maakt deel uit van de uitdossing van de mannelijke Papoea. Tot die uitdossing behoren ook pruiken, hoofdtooien en hals- en nekversieringen van cauries, schelpjes die vroeger als ruilmiddel werden gebruikt.

Peniskokers zijn breekbaar en het gebeurt in het dagelijks leven wel dat er een in stukken uiteen valt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord; dank je wel

Andere antwoorden (6)

Om hun penis.
Het enige kledingstuk, dat toch een beetje bescherming moet geven aan het edele deel.
12 jaar geleden
Omdat je aan dat deel van je lichaam,zo weinig mogelijk kunt hebben.
Zo is het een beschermend middel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beschermt een beetje en een bijkomend voordeel is dat je er dingen in kunt stoppen zoals geld (geen grapje, dat doen ze echt!).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van waar die min? Ik lieg niet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat snap ik ook niet. Ik zet er wel een + naast ... ;-)
Primitief?? :) ze voelen zich naakt zonder (de mannen hè) .en ja de achter liggende gedachte .je kan niet zien ,groot of klein,erectie of niet ! Dat laatste kan ook handig sociaal zijn .! En door de tijd heen status geworden (ja daar he)ben je rijk n grote met een bontje of leuk bloempje ,en ook tijdens het werk ,een opberg plek(je) .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ geweldig..wat een info
das kunst, net zoals wij de condoom gebruiken, alleen is de condoom nog primitief
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om hun penis te beschermen. Moderne culturen hebben daar kleding voor.