Hoe maken ze zo'n kristallen hologram?

Ik weet niet of het zo heet. Je kan van die sier dingen kopen van kristal of glas. Binnenin hebben ze bijvoorbeeld een afbeelding ven een dolfijn gegraveerd lijkt wel. Maar hoe doen ze dat want het is niet van binnenuit gemaakt of gegoten of wat dan ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K
Kimath
12 jaar geleden
volgens mij met een laser, maar ik weet het niet zeker.

Het beste antwoord

Dat wordt gedaan met laserstralen. Deze laserstralen worden gezamenlijk op een punt midden in het glas gericht. Daar waar de laserstralen bij elkaar komen, verdampt een heel klein beetje glas. Omdat de damp niet weg kan, ontstaat er een piepklein belletje (een beetje vergelijkbaar met belletjes koolzuur in de cola). Door heel veel piepkleine belletjes bij elkaar in het glas te maken, kan je een lijn "tekenen" en zo kun je dus figuren maken. Uiteraard gebeurt dit schieten met de laserstralen via een machine. Deze machine kan van tevoren een tekening inlezen en wordt daarna heel nauwkeurig gestuurd naar de juiste plekken in het glas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Te gek. Hoe noemen ze die techniek?