Hoe heet het kasteel in spanje waar vroeger al water naar boven geleid werd?

Het schijnt tegen marokko aan te liggen
Verschillende tjaren en eigenaars hebben het kasteel steeds meer aangepast. Het ligt hoog gelegen en er werd water naar boven geleid met watergeulen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens mij bedoel je het Alhambra. Dit fort/paleis ligt in Granada, en staat op de werelderfgoedlijst van UNESCO.

Het water kwam van wel 6 kilometer ver, de aquaducten heeft Emir Mohammed I in 1238 laten aanlegen.

Zie voor wat meer info over de waterleiding de eerste link