Waarom zijn de kleuren roze en paars niet in de vlaggen van landen te vinden?

tenminste... voor zover ik heb opgemerkt...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen antwoord, maar een soort 'toevoeging', de kleuren van de ringen van de olympische vlag (+ de vlag zelf) zijn alle kleuren die in de vlaggen van de andere landen voorkomen. Zo kun je dus makkelijk onthouden welke kleuren dat zijn. Rood, geel, blauw, groen, zwart en wit dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
misschien een beetje mierenneukerig maar ik heb een vlag met roze gevonden: tibet er zit een heel klein beetje roze op. kijk maar de onderste ring om die soort fakkel. ( sorry ik kan de vlag niet in een reactie toevoegen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hahaha, helemaal niet miereneukerig, roze is roze... nee maar ik het opgezocht, alleen de ene heeft het wel en de ander weer niet...? maar thanks!

Antwoorden (6)

Misschien kregen ze toen al ruzie of het gay was :p

Nee grapje, ik denk omdat die kleuren moeilijk waren om te maken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je het over landen hebt misschien maar verenigingen en steden zullen ook deze kleuren hebben. Waarschijnlijk staat het niet heldhaftig en krachtig genoeg en elke kleur heeft een rede en verhaal in een vlag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je ziet in vlaggen eigenlijk alleen maar rood,wit,blauw,groen en geel. Ik denk dat dit komt omdat deze kleuren van nature veel voorkomen en van oudsher een bepaalde symboliek dragen. Ook zijn ze gemakkelijk te onderscheiden van elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom ze roze niet gebruiken, ach, misschien te zachte uitstraling, of niet goed genoeg van rood te onderscheiden.

Paars, licht paars om precies te zijn, komt in de vlag van Oezbekistan voor:

http://www.squidoo.com/flags-designs-of-the-world

http://www.elanlanguages.com/nl/vlaggen/Oezbekistan/
12 jaar geleden
Omdat elke kleur een betekenis heeft een roze en paars is niet echt zo'n stoere kleur voor een land.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat paars een hele dure kleur was er is een tijd geweest dat het 3X zijn gewicht in goud waard was dus het was veel te duur om een geheel rijk vol te hangen met vlaggen zoals ze vroeger deden. En roze dat weet ik niet waarschijnlijk een te zachte kleur en werd vermoedelijk niet gebruikt omdat het geen macht uitstraalde en om terug te komen op dat van paars. alleen de aller rijkste hadden paarse kledij en daar betaalden ze al een fortuin die kleur was vroeger een aanduidende kleur van adel of rijkdom dat kwam omdat ze alleen met pruper van een speciale soort slak uit turkije kon gemaakt worden als ik mij niet vergis.