Kan je beter Spaans leren of Portugees? Wat is meer een wereldtaal en heb je dus meer nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7.3K

Antwoorden (8)

Spaans wordt wereldwijd meer gesproken. Sowieso al heel zuid Amerika. Behalve Brazilië. Daar spreken ze Portugees. Dus mijns inziens gaan voor Spaans.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@visara
De landen die jij aankaart hebben inderdaad niet de moedertaal Spaans. Maar zowel in Suriname, Guyana en Frans Guyana zijn de inwoners meerendeel meertalig. En welke taal steekt er, buiten de moedertaal, het meest bovenuit? Hint: Het is niet Portugees. ;-)
Ik denk dat je beter Spaans kan leren, aangezien het in meerdere landen wordt gebruikt. Spaans staat als tweede, na Chinees, als meest gesproken taal in de wereld. Portugees wordt in 8 landen als officiele taal gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaans wordt wereldwijd door meer mensen gesproken en je kunt je er bij Portugees sprekenden ook redelijk verstaanbaar mee maken. Andersom is wat moeilijker maar als je enigszins bedreven bent om handen en voeten erbij te gebruiken dan kom je er wel uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen van beide is een wereldtaal. Spaans en Portugees wordt vrijwel alleen gesproken in de Spaans- en Portugeestalige landen en nauwelijks daarbuiten.
Maar er spreken meer mensen Spaans, dus als je kwantiteit belangrijk vindt, kun je daarvoor kiezen.
Als je van plan bent zaken te doen met Brazilië, kun je beter Portugees kiezen. Braziliaans Portugees, wel te verstaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Sandyman: Engels wordt ook door heel veel mensen in niet-Engelstalige landen gesproken.
Spaans. Wordt na natuurlijk in Spanje veel gesproken in Zuid-Amerika en de westkust van de USA door de velen immigranten.

(Is off-topic; Chinees wordt echter al beschouwd als een nieuwe opkomende wereldtaal. Er zijn al scholen in Nederland waar leerlingen deze taal als vak kunnen kiezen.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Binnen 2 minuten al een thumbs-down? Waarom en wie? Dat staat er helaas nooit bij. Wat is er mis met mijn antwoord? Wel eens in Miami geweest? Kun je beter terecht met Spaans dan Engels! Spaans wordt wel degelijk beschouwd als wereldtaal. En Chinees is toch echt de nieuwe opkomende wereld economie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet ik. Het is dat typische "mieren neuken" wat je hier vaak ziet! Soms lees ik hier vragen die je kan googelen en antwoorden die gegoogled zijn. Sorry, dat ik wat grof ben. Oh, en ik "verdenk" jou niet hoor! Het valt me wel eens meer op dat iemand denk ik chagrijnig is of zo en gaat zitten "minnen"? Ik heb jou toch een '+' gegeven dacht ik? Ik voel me ook niet zo prettig vandaag; doch dat kan voor mij nooit een reden zijn om anderen maar te gaan "minnen" toch? :)
Spaans is de officiële taal in bijna heel Zuid Amerika en Midden Amerika. Verder is het de officiële taal op de Filipijnen, Equatoriaal-Guinea en Westelijke Sahara.
Er zijn in het continent Zuid Amerika maar 4 landen waar Spaans niet de officiële taal is: Suriname, Brazilië, Guyana en Frans Guyana.
In het subcontinent Midden Amerika is Spaans niet de officiële taal in Belize.
Op de Caribische Eilanden is Spaans de officiële taal op een aantal eilandstaten. Engels en Frans is daar echter dominanter.

Portugees wordt is de officiële taal in een paar Afrikaanse landen en in Brazilië.

Spaans sprekenden: 500miljoen
Portugees sprekenden: 230miljoen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor Spaans gaan. Wellicht kan je daarna makkelijk wat Portugees bijleren.

Er wordt door ongeveer 332 miljoen mensen Spaans gesproken in de wereld, bij Portugees is dit slechts 170 miljoen.

http://educatie-en-school.infonu.nl/taal/23057-top-25-meest-gesproken-talen-ter-wereld.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Spaans word in meer landen gesproken dan Portugees