Dat kan, omdat een poepgat bestaat uit een spier, de kringspier.
Als je geen 'aandrang' hebt, blijft de spier klein. Als je moet poepen, rekt die spier uit.
Da's heel handig, want zo verlies je geen poep zonder dat je het wilt, en rekt je poepgat mooi mee als je moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zou kunnen komen doordat de gat aan de grote van de drol wordt uitgerekt zodat het erdoorheen komt. Daarom zeggen ze ook dat als je perst de darmen beschadigen. En daarom krijg je het soms ook lastig of pijnlijk omdat het gat lastig uitgerekt wordt.

Wel een goede vraag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad een spier die oprekt als je de drol er uitperst. Daar is het ook zo gijn dat er een puntje aan een drol zit, anders knalt die spier zo hard dicht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
n goed werkend spijsverteringskanaal))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat er veel in, dan komt er veel uit
En alles rekt mee, tot je het kwijt bent
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de sluitspieren. Die rekken uit voor de duur van de poeperij

Wat dacht je trouwens van een baby die door een klein gaatje ter wereld moet komen? Is heel zwaar werk voor de moeder, maar zeker ook voor het kleine mensje

Ook door spieren

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry kringspier bij de poeperij en sluitspier bij de komst van de baby