Vanwaar het gebruik van doedelzakken bij officiele gelegenheden in Amerika?

Vaak bij begrafenissen en officiele gelegenheden wordt er doedelzak gespeeld. Dit is vannorigine schots lijkt mij.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Ik denk aan het volgende. Amerika is een land gevuld met vele nationaliteiten vanuit de tijd van de kolonisatie. Veel mensen, naast nederlanders ook veel ieren en andere leden van het Britse Koninkrijk, hebben hun heil gezocht in Amerika. Daaronder zullen veel schotten zijn geweest die daarmee hun invloed hebben gehad op de historie van Amerika en die invloeden (doedelzak) hebben achtergelaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De doedelzak werd in het verleden door vele landen gebruikt, zelfs Nederland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schotse en niet te vergeten Ierse immigranten hebben de doedelzak meegenomen.