Wie kan mij wat meer vertellen over deze klok?

Ik weet dat het een stempelklok is die in een fabriek werd gebruikt. Het merk is Jauch & Schmid en het type is Jundes. Ik zou graag willen weten hoe oud deze klok is en er wat meer achtergrondinformatie over krijgen.

Toegevoegd na 20 minuten:
Afbeelding volgt...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien dat een afbeelding wat meer duidelijkheid kan geven?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt ja, alleen ik krijg de afbeelding niet geplaatst. Ik mier nog even verder, het moet vast goedkomen.

Antwoorden (2)

Wij zijn een keer met een oude klok geweest bij meneer Kats, die taxeert klokken. Hij is gespecialiseerd hierin (hij zit ook vaak bij tussen kunst en kitsch). Hij kon veel over de klok vertellen, dat was erg leuk! Hij zit in Rotterdam, in Delfshaven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het zo één is als onderstaande afbeelding en hij werkt nog, dan is die zo'n 95 euro waard. Het is een pulsklok die elke minuut een keer vooruitspringt. Met een stempelmechanisme om tijden van binnenkomst en naar buiten gaan te kunnen controleren.
De firma Jauch & Schmid werd in juli 1912 opgericht. Na de eerste wereldoorlog begonnen ze dit soort apparaten te maken. Toen besefte men dat tijd geld is en daarom werden voor de kantoren en fabrieken stempelklokken ontwikkeld.
Amadea