Hoe lang jeukt een tatoeage?

Mijn vriendin heeft een week of drie terug een tattoo laten zetten. De eerste twee a drie weken was het prima, maar de laatste paar dagen begint hij enorm te jeuken en is hij een beetje opgezwollen...

Nu vraag ik je, is dat wel normaal???

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of het normaal is weet ik niet, ik heb er in ieder geval geen last van gehad. Volgens mij kun je een nieuwe tattoo vergelijken met een schaafwond, zo voelde het ook bij mij. Na een paar dagen was het mooi geheeld. Nou heb ik maar een kleine tattoo, kan me voorstellen dat herstel bij een grotere langer duurt.
Dat de tattoo nu ineens vervelend gaat doen lijkt me dan ook niet de bedoeling. Ik zou als ik haar was terug gaan naar tattoeerder vragen wat hij/zij er van vindt of zelfs naar de dokter.

Het beste antwoord

k heb 5 tatoeages en van d 5 maar met 1 ditzelfde probleem gehad..
het kan zijn dat de inkt of over de datum was. of de tattoo te diep is gezet waar genezing (jeuken) langer duurt.
het kan ook een allergie zijn maar als je de 1 van de eerster 2 hebt kan het om de zoveel tijd weer even jeukbultjes ontstaan het is voor de huid ook een proces om te genezen maar als het te diep is of datum verlopen is duurt dit veel langer
even langs een huisarts kan nooit kwaad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is een reactie van de huid door de inkt waarschijnlijk.
Ik geloof niet dat iedereen dat krijgt na het zetten van een tatoeage.
Ik zal toch even naar de huisarts gaan, zodat hij/zij kan zien of het allergie is of een ontsteking.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk inderdaad ook dat er ontsteking of irritatie speelt als je de eerste week jeuk hebt is het normaal dat had ik ook maar als het na een tijdje wordt dan is het niet goed ze kan er eventueel ook mee terug naar de tattooshop want op een tattoo heb je gemiddeld 4 tot 6 weken garantie en mocht er door die jeuk iets met het resultaat van de tattoo gebeuren kan ze beter nu alvast langs de tattooshop gaan en hun hebben misschien ook nog wel een oplossing of advies