Het is een term die softwareontwikkelaars onder elkaar gebruiken, maar nooit aan klanten/gebruikers zullen melden. Het is een uitlaatklep. Vaak moet er een handleiding / FAQ/ Help geschreven worden (toch ook vaak door de ontwikkelaar zelf) opdat gebruikers daar in eerste instanstie terecht kunnen. Op het moment dat vragen worden gesteld die reeds zijn uitgelegd in de manual / FAQ enz. en deze komen bij de mensen terecht die ze moeten beantwoorden (please let it not be the developer) wordt deze term gebezigd.
Wat het betekens moet inmiddels wel duidelijk zijn.
"Lees die verdomde handleiding"
Maar dan in het populair engels
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tanks

Andere antwoorden (4)

Read the f*cking manual.
Lees de *** gebruiksaanwijzing.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is een gebruiksaanwijzing? :-)
Cryofiel
13 jaar geleden
Read the fine manual, dacht ik. ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kiek hier maar onder. Jullie hebben allemaal geliek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal goed. +
RTFM is een initialism voor de richting "READ Thij Fucking Mjaarlijkse ". Deze instructie wordt soms gegeven in antwoord op een vraag wanneer de persoon die wordt gevraagd is van mening dat de vraag zou kunnen gemakkelijk worden beantwoord door het lezen van de relevante "handleiding" of instructies. Het wordt ook gebruikt om mensen te vertellen om te proberen om zichzelf te helpen voordat die hulp van anderen. In schoon en vervangen door teksten, "Lees The Flaming Manual", "Lees The Famous Manual", "Lees de kleine Manual", "Lees de Freaking Manual", "Lees de Full-On Manual", "Lees The Friendly Manual", "Lees de volledige handleiding", of "Lees de Field Manual" soms wordt gebruikt.[1] Bij andere gelegenheden, F is het gewoon genegeerd.[2] Deze afkorting kan ook worden gevonden .

Toegevoegd na 23 minuten:
The First Commandment of Technology.
The Commandments of Technology

1. Thou shalt read the fucking manual.
2. Thou shalt treat technology with care and love.
3. Thou may covet thy neighbor's technology, but thou shalt not steal it.
by Scott Lanway.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mjaarlijkse! Die had ik nog niet bedacht voor m annual.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met recht een bloemlezing. Vooral dat m an(u)al spreekt me wel aan, zoals je zult begrijpen. :-) +
RTFM
Engelse betekenis: Read The Friggin' Manual
(Vrije) vertaling: Lees die stomme handleiding
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lekker rechtlijnig. Helemaal goed! +
Ruining The Furniture Masturbating
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ROTFLMAO.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat een hoop te lachen in dat woordenboek;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Apart! :-) +