wat betekend muts?

wat betekend het woord MUTS?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
11K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wacht ik zal d'r even roepen...

Antwoorden (10)

Een scheldwoord voor vrouwen dat iets van "sufferd" betekend. Het is ook een ding dat je over je hoofd doet tegen de kou.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens Wikipedia:

Muts kan verwijzen naar:

Muts (hoofddeksel), kledingstuk dat op het hoofd gedragen wordt;

Frygische of Phrygische muts, een zacht kegelvormig hoofddeksel waarvan de top naarvoren wijst en weer wat naar beneden valt;

netmaag, één van de vier magen van herkauwers;

de volkse naam voor vagina;

een scheldwoord voor een vrouw;

de zwarte huidzak op de kop van een klapmuts, een zeeroofdier uit de familie der zeehonden;

als bescherming van de pen van een houten bovenas in een windmolen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Trouwens ook nog:

Multi Use Trailer System

Michigan United Tandem Society
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MUTS staat voor

m:mooi
u:uiterlijk
t:toch
s:slim
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist + van Muts
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja,van mij ook een plus+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus een lelijke dame kan geen muts zijn?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een mutsen hier! lol
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zijn geen lelijke dames...
Hey,ik ben Muts...Wat de naam betekent? Het is een lief scheldwoordje. Zomaar ineens in de wereld gekomen.Ik hoor het al jaren,iedereen roept altijd,Hey Muts!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
plus muts, met het antwoord boven je ben je het zeker ook wel eens? ;p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ja rieneke...helemaal..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel een lief mutsie hoor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu wordt ik een verlegen muts,Flowertje....maar wel lief van je...
Het woord muts werd uit het Romaans overgenomen. Het betekent: kap waarmee geestelijken hoofd en schouders bedekken. Oorspronkelijk was een muts met bont afgezet. Later ging dat verloren en kon het kledingstuk enerzijds een kort manteltje aanduiden of anderzijds een hoofddeksel.
Amadea
13 jaar geleden
Een muts is een jongedame die een domme fout gemaakt heeft. Maar het is niet bedoeld als scheldnaam. Denk ook aan knuppel, hansworst, slimpie, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een muts is zo’n ding wat je op je hoofd draagt. Zodat je hooft niet onderkoeld raakt. Het heeft tegenwoordig de betekenis van ‘stomme trut’ danwel het vrouwelijk geslachtsorgaan. Maar klinkt toch beter dan k*...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je JUIST
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je loopt achter,,,, tegenwoordig heet het vrouwelijk geslachtsorgaan een doos...
En niet te vergeten misschien de belangrijkste betekenis.
Een mutsje jenever en ook een slaapmuts. De eerste is al bekent uit de 17e eeuw toen de bemanning op de VOC schepen drie maal per dag een mutsje jenever (ik dacht 10 cl) kregen. Dat was niet alleen lekker, maar men dichte de jenever ook medicinale krachten toe. Het zou het bloed zuiveren en dat klopt want ik drink van af mijn 18e iedere dag een glaasje en er mankeert nog steeds niets aan mijn bloed. Ook in Amerika kent men die medicinale kracht want mijn Amerikaanse schoondichter zegt iedere avond "wildeley you forgot your medicin!"

Een slaapmuts is eigenlijk zoals het woord al doet vermoeden, een muts om mee te slapen. Dit kledingstuk was al in de 18e eeuw in de mode. Muts was echter ook een vochtmaat. Aan het eind van de 18e eeuw werd er ' 1/18 van een mingelen of een pint' mee aangeduid, en sinds het begin van de 19e eeuw 15cl. Nederlandse matrozen kregen standaard voor iedere maaltijd een mutsje jenever.

Proost.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind 'muts' voor een vrouw nog wel redelijk sympathiek klinken. Voor vrouwen die figuurlijk blond zijn.
Die blonde Haagse dame van de tv zou ik zelf eerder een 'doos' noemen.