Carglass reclame fout?

er wordt gezegd in de reclame: "binnen 30 minuten is het resultaat bijna onzichtbaar"

Als het resultaat onzichtbaar is, dan zie je niet dat er iets aan het sterretje gedaan is: dus zit je sterretje er nog gewoon! Slechte reclame of niet?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar vind je deze reclame?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
op de televisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja deze onduidelijkheid was mij ook al opgevallen... voor de slechte luisteraar is het een goede reclame en voor de goede luisteraar een slechte...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@deva, en voor niet luisteraars?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt, nu heb ik die irritante slogan van hen in mijn hoofd...

Het beste antwoord

Het is gewoon niet in correct Nederlands verwoord, maar ze bedoelen uiteraard dat na 30 minuten het resultaat van hun behandeling is dat je bijna niets meer van het oorspronkelijke sterretje zult zien.
Maar daar is het reclame voor, iedere seconde kost geld, dus als we hetzelfde in minder kunnen zeggen, dan levert dat geld op. Of er werken gewoon geen Neerlandici bij het desbetreffende reclamebureau :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ja lijkt me wel. Reclameboodschappen dienen heel duidelijk te zijn. of je kiest bewust voor geheimzinnigheid. Men moet zich niet gaan afvragen wat de bedoeling is van een gegeven tekst. Dat schept negatieve verwarring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat ze bedoelen:

"binnen 30 minuten is het resultaat: bijna onzichtbaar"

Alleen hoor je die dubbele puntjes niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen dat het resultaat bijna onzichtbaar is. Dus hier is niets mis mee...

Toen ik mijn eerste echte baan had in de brand- & Roetschade Reiniging en Reconditionering namen de verzekeringsexperts ook altijd genoegen met ons reinigingswerk. Even los van het feit dat de stucadoor, de schilder etc. nog gewoon aan het werk moesten voor een z.g.a.n. eindresultaat...

Deze vergelijking komt bijna op hetzelfde neer...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat ze bedoelen dat je niet meer ziet dat er ooit een sterretje heeft gezeten: in dat geval is het niet goed geformuleerd
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bijna onzichtbaar is nog steeds zichtbaar. Dus de formulering is politiek correct!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij bedoelen we allebei iets anders :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn secretaresse zegt dat het gramaticaal en politiek correct is geformuleerd... Dus wat jij bedoelt met de vraag weet ik niet. Ik heb alleen geantwoord op de vraag die gestelt was. En inderdaad niet op aanverwante en/of mogelijke interpretaties van een analytisch gedefinieerde context!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat heeft de politiek te maken met deze reclame? Ik hoop dat je secretaresse belangrijke stukken goed nakijkt, zowel op inhoud als op graMMaticale fouten. blijfd lastig die d's en t's :)
reclame is prima, ik denk dat vrijwel elke luisteraar snapt wat ze bedoelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zou je er van vinden als er gezegd werd:

"binnen 30 minuten is het resultaat zichtbaar"

dan zou je denken dat er een sticker oid eroverheen geplakt is.

"binnen 30 minuten is het resultaat bijna onzichtbaar"

dan zou je moeten denken, ik zie helemaal niets meer omdat ik door het glas heen kan kijken, dus is het onzichtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is bijna ontzichtbaar, het gaat erom dat de ruit weer versterkt is. en de schoonheid moet je maar op de koop toe nemen.
moet je eens horen hoevaak ze de woorden (bijna, als, meestal.) gebruiken in alleen al die reclame.

x
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eindelijk iemand die het met me eens is... +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maarrrrrrrrrrrr zoals ik boven al een paar keer hep geopperd: het is toch zo dat je na de behandeling niet meer ziet dat er ooit een sterretje heeft gezeten?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je ziet het wel degelijk, en bedankt starbless. ik heb 2 sterretjes laten behandelen en het in idd BIJNA onzichtbaar, dus je blijft het altijd zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt :)
Jazeker slechte reclame! Te vaak en te irriterent gewoon van de buis halen die Paul van Carglass
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De reclame klopt inderdaad niet. Het werk is bijna onzichtbaar. Het sterretje blijft net zo zichtbaar als voorheen, alleen dan (hopelijk) steviger. En ik spreek uit ervaring, we hebben nu al 3 sterretjes in de ruit, en ze zijn allemaal zowel voor als na de 'behandeling' even zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet de dubbele punt op tv niet. Binnen 30 minuten is het resultaat: bijna onzichtbaar. Er is dus niets mis met de reclame.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Nog iemand die eht gewoon met mij eens is...
In principe heb je gelijk maar iedereen weet wat er
bedoeld wordt.

Iedereen die televisie kijkt wordt volgens mij gek van deze reclame (elke dag meerdere malen te zien) en iedereen weet dat een sterretje repareren niets kost
als je goed verzekerd bent.
Maar.. heb je die sluikreclame voor de VVD in die reclame
al eens gezien? Kijk maar eens als de Carglass-auto wegrijdt. Mag dat wel?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja.. als je het zo stelt. Leuke verspreking.

En in mijn geval zit het sterretje er nog steeds en is het nog steeds goed zichtbaar.
Waarom? Nou, ik heb het voor elkaar gekregen om binnen 1 week na reparatie een steentje te krijgen op precies die plek die net behandeld was (what are the odds...) Ja en dan krijg je te horen dat ze daar niets aan kunnen doen..

Ik wacht dus maar tot die scheurt en bestel dan maar een nieuw raam...