je blijft op de zelfde plek, of ik elk geval in de buurt...
je beweegt je dus ROND een bepaalde plek...
en aangezien dat bewegen dit keer HANGEN is... ben je aan het RONDHANGEN... 1+1=2
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Past goed bij hangen. Het klopt dus allebei niet, maar we weten wel wat er bedoeld wordt.
13 jaar geleden
rondhangen komt niet voor als trefwoord.

rondhangen is 8 maal gevonden als synoniem van een ander trefwoord:
luieren (ww) : dagdieven, duimen draaien, lanterfanten, leeglopen, lijntrekken, luibakken, luieriken, luilakken, luiwammesen, lummelen, niksen, omhangen, rondhangen
lanterfanten (ww) : beuzelen, lanteren, leeglopen, luieren, luilakken, rondhangen, rondslenteren, slenteren, straatslijpen, talmen
lummelen (ww) : flierefluiten, lanterfanten, lapzwansen, luieren, luilakken, rondhangen, slampampen
slampampen (ww) : hangen, leeglopen, luieren, lummelen, nietsnutten, rondhangen
hangen (ww) : drenzen, hangerig zijn, rondhangen
uithangen (ww) : rondhangen, zijn, zitten
slijpen (ww) : rondhangen, slenteren
zwerven (ww) : rondhangen

Toegevoegd na 1 minuut:
rond hangen
je hangt wat in het rond
het rond wordt hier bijna een
vormgeving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat je in een kringetje rondgaat, dus dat je eigenlijk niet wegkomt van de plek waar je bent.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ook mijn idee, +
Rond wordt hier gebruikt om aan te duiden dat het:
- ordeloos, her en der verspreid gedaan wordt.
- zich ergens of her en der voortdurend ophouden is, veelal bij gebrek aan een doel, dan wel noodgedwongen in afwachting dat men een zekere intentie kan uitvoeren.
Amadea
13 jaar geleden
Hij hangt hier rond en voert niets uit.
Rondjes draaien uit verveling.