Kan iemand mij helpen met Frans?

Ik moet een situatie bedenken waarin je geen salut mag zeggen, maar het lukt me niet om er een te bedenken dus kan iemand me helpen :D ?

(salut = hoi , doei)

alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal

Antwoorden (4)

hm.. Elke situatie waar de persoon die je begroet geen vriendje van je is. Denk aan politie; schooldirecteur etc
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Adieu' is ook een afscheidsgroet. Maar dan wel in erg serieuze situaties....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Salut mag je alleen zeggen tegen een vriendje, maar nooit tegen een volwassenen. Fransen zijn zeer formeel, de vorige president van Frankrijk sprak zijn vrouw aan met Madame en U. Lekkere sex zal dat geweest zijn tussen die twee, stel het je even voor...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Au revoir, monsieur le president.