'media' is toch meervoud? of ben ik nu suf geworden?

ik lees de laatste tijd:
'de media maakt mij wel bang'...
'de media maakt de mensen te bezorgd'...
'de media informeert ons'...
'kan de media je stemming bepalen?'...

niets ten nadele van de schrijvers hoor...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Taal
1.9K

Het beste antwoord

Ha, die Deva;

Klopt; 'media' als enkelvoud behandelen is tegenwoordig een veel voorkomende fout. Het enkelvoud is immers medium.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

mmmmmmmmmm ik wilde met een slim antwoord komen maar je heb gelijk...denk ik....(of is het ''hebt'' gelijk?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar deze taalfout is bijna aan het inburgeren.
Daar irriteer ik me ook aan.
(net zoals mijn laatste zin)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar erger je je aan zeker?
AWM
14 jaar geleden
Lees nou even wat ik tussen haakjes schreef ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, daarom wees ik je er zekerheidshalve ook maar even op. Kon zijn dat je dat zelf niet opgevallen was.
Het is dan ook de media maken mij bang..... Ik vond het altijd logisch als gezegd werd de media maakt mij bang en dan alleen maar omdat het logisch klonk, maar na een opfriscursus nederlands bleek het toch te zijn de media maken mij bang.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb de cursusboeken nog steeds in huis, maar wel weer gezakt voor een assesment nederlands.... Blijft toch een ingewikkelde taal en al helemaal omdat deze blijft veranderen..... Je bent in ieder geval niet suf geworden ter geruststelling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
is de media ook niet een verzamelnaam voor tv-zenders, kranten en tijdschriften? 1 Tv-zender is dan een medium, alles bij mekaar de media.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Juist!