Hoe spreek je dit uit?

Ik was eens aan het rondsnuffelen op goeievraag
tot ik dit zag:

กรุงเทพมหานคร

Het schijnt ''Bangkok'' te betekenen, maar hoe spreek je het uit? oO

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
2K

Antwoorden (5)

Krung Thep

Toegevoegd na 15 seconden:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bangkok

Toegevoegd na 3 minuten:
Om het uitgesproken te horen worden: ga naar deze site:
http://nl.forvo.com/languages-pronunciations/th/alphabetically/

Kopieer het thaise woord erin, klik op zoek (en gij zult vinden).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schrijft het inderdaad zoals C4th al zegt, je spreekt het echter zo uit:

kroeng theep

Toegevoegd na 4 minuten:
kroeng theep ma haa na khohn. Dit moet het zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je spreekt het uit zo als je het zegt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is Krung Tep ,maar alleen het voorste gedeelte word geschreven. กรุงเทพ

In thailand gebruiken ze alleen krung tep en Bangkok nooit.

Toegevoegd na 26 minuten:
Bangkok is niet de officiele naam.
Vaak denkt men dat in Wales of Schotland plaatsen zijn met de langste plaatsnaam ter wereld, vergeet het maar..
Bangkok is de stad met de langste plaatsnaam ter wereld.
In het westen noemt men Bangkok, Bangkok. Maar in Thailand zegt men Krunghtep. Dit is de officiele afkorting in het Thais, maar nu in het eggie....
Hier volgt de echte naam, schrik niet.

KRUNGHTEP MAHANAKHON BOVORN RATANAKOSIN MAHINTHARAYUTTHAYA MAHADILOKPOP NOPARATRATCHATHANI BURIROM UDOMRATCHANIVETMAHASATHAN AMORNPIMAN AVATRNSATHIT SAKKATHATTIYAVISNUKARMPRASIT.

Kort vertaald in het Nederlands:

Grote stad van engelen, rijkste schatkamer voor goddelijke juwelen, groot onoverwinnelijke land, groots en verheven koninkrijk, koninklijke en heerlijke hoofdstad vol negen nobele juwelen, hoogste koninklijke residentie en groot paleis, goddelijke schuilplaats en verblijfplaats der gereincarneerde geesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier komt de volledige naam, schrik niet!
De volledige ceremoniële naam van Krung Thep is: Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam Prasit. Bangkok dus.