Wat betekent mijn naam "Djimme"?

Al jaren ben ik op zoek, maar ik heb nooit een betekenis kunnen vinden. En ik kan me niet voorstellen dat mijn naam niks betekent.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1.2K

Het beste antwoord

Er is ook een achternaam 'du Dzjimme' wat er op zou kunnen duiden dat iemand naar een plaatsnaam is vernoemd. Op de wereld zijn wel meerdere plaatsen die als 'Gimme' zijn gespeld wat een zelfde uitspraak kan hebben als Dzjimme.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien betekent jou naam hetzelfde als 'Jimmy' want ze klinken wel hetzelfde vind ik...
En ik ehb nog nooit van Djimme gehoord.
Je kan misschien aan jou ouders vragen waar ze de naam hebben vandaan gehaald?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het waarschijnlijkst lijkt mij dat het een afgeleide is van Djimmer(t), vooral als jij Friese voorouders hebt. De grondvorm daarvan is Ditmar. Dat is een tweestammige Germaanse naam met ongeveer de betekenis `beroemd onder het volk'; uit Diet- `volk' (zie diet-) en -mar `beroemd' (zie -mar-). Het Griekse equivalent is Democles.
Amadea
13 jaar geleden
Misschien verkleinende vorm van Djim, wat uniek betekent.