Is de engelstalige afkorting icu (intensive care unit) met een knipoog naar i see you?

Ik vroeg me af of die afkorting zo is gekozen omdat het ook 'Ik zie jou' betekent als je de afkorting uitspreekt.

een jaar geleden
in: Taal
1.9K

Antwoorden (2)

Een snelle Google search laat zien dat icu in "slang" inderdaad veel gebruikt wordt voor I see you (net zoals het vroegere icq I seek you vormde).

In medische termen is een icu inderdaad een afkorting voor intensive care unit.

Ik kom nergens tegen dat er ergens met een knipoog gewerkt wordt. Een toevalligheid dat de klanken overeen komen, meer niet.
een jaar geleden
Nee, de afkorting icu staat voor Intensive Care Unit en is afkomstig uit het Engels. Het is geen knipoog naar de uitdrukking 'I see you'.
10 maanden geleden