Wat is het langste woord van heel europa?

Ik weet het langste woord van België (Hottentottententententoonstellingen of Ventieldopjesfabrikantenvereniging) maar wat is dat nu van Europa?

een jaar geleden
in: Taal
1.9K

Het beste antwoord

Verschillende Duitse woorden strijden om de eer, zoals

'Rindfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz'
of
'Donaudampfschifffahrtselektrizitätenhauptbetriebswerkbauunternehmenbeamtengesellschaft'
een jaar geleden
Toon132
een jaar geleden
Bedankt! tinus1969
Antoni
een jaar geleden
@tinus1969, @Toon132, ik had verwacht dat het die Schotse plaatsnaam Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch zou zijn!

Andere antwoorden (1)

het langste woord van europa bestaat uit 58 letters nammelijk dit woord: Llanfairpwllgwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch.
Toegevoegd op 15 december 2022 15:31: bron
een jaar geleden
tinus1969
een jaar geleden
Dat is geen woord maar een (plaats)naam. Bovendien zijn er langere woorden, en langere namen (mn chemische verbindingen). Het grote issue is wat telt als ‘woord’. In talen als Duits en Zweeds is het mogelijk om woorden aan elkaar te plakken tot steeds langere woorden.
LeonardN
een jaar geleden
@tinus1969
Een (plaats)naam is ook een woord.
Probleem is inderdaad dat de langste plaatsnaam zeker niet het langste woord is. (maar het is zeker wel een woord) nl.wikipedia.org/wiki/Woord
"Een woord is het kleinste zelfstandig gebruikte taalelement, dat in de spreektaal is opgebouwd uit klanken en in de geschreven taal uit letters. Sinds Ferdinand de Saussure weet men dat het 'woord' gescheiden is van het concept."
tinus1969
een jaar geleden
@LeonardN, maar de vraag is vooral of ‘elk woord’ tekt, ook als het een nieuwe en betekenisloze samenstelling is, of dat ‘het langste woord’ bv in eennwoordenboek staan of iig in een serieus document.