Wat is de betekenis van waku waku?

Het restaurant Waku Waku was de laatste tijd erg veel in het nieuws omdat het bezoekers niet wilde vragen om een QR-code om coronaverspreiding tegen te gaan. Maar wat betekent Waku Waku? Er was blijkbaar ook een programma in het verleden dat Waku Waku heette, maar dat zal waarschijnlijk niet dezelfde betekenis hebben.

2 jaar geleden
in: Taal
7.5K

Antwoorden (1)

Waku waku is een onomatopee (klanknabootsing) uit het Japans om gevoelens van opgewondenheid uit te drukken.
Daarnaast was Waku Waku was een Nederlandse televisiequiz over dieren en de natuur. Het van oorsprong Japanse programma werd in 1987 door de KRO naar Nederland gehaald. De oorspronkelijke titel van het programma was Wakuwaku Dōbutsu Rando, vertaald ‘opwindend dierenrijk’.
Toegevoegd op 30 september 2021 11:09: bron
SimonV
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
+
Inderdaad spannend, opwindend in het Japans
HeerVoldemort
2 jaar geleden
En ik meen mij te herinneren dat de quiz een comeback ging maken. Stond iets over in een krantenartikel laatst.
HeerVoldemort
2 jaar geleden
https://www.ad.nl/show/npo-hit-waku-waku-keert-vermoedelijk-in-2022-terug-met-de-aapjes~a88abba5/