in de economie betekent het:
welvaart; 'De mate waarin de schaarste is opgeheven, of de mate waarin de behoeften is voorzien door het gebruik van schaarse, alternatief aanwendbare middelen'

Welzijn; 'de mate waarin behoeften worden bevredigd zonder opoffering van schaarse alternatief aanwendbare middelen'

het verschil zit hem daar in het feit dat je spreekt over welvaart als je bijvoorbeeld een houten stoel hebt, maar daarvan had je ook een huis kunnen maken(een schaars goed) en welzijn, waarvoor je geen schaarse middelen nodig hebt, zoals het milieu om je heen, de zee de lucht etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Welvaart is de rijkdom van iemand.
Zoals iemands inkomen.

Welzijn heeft te maken met de leefomstandigheden.
Moet je in Nederland wonen in een 'groot' huis.
Moet je leven zonder huis.
Of moet je leven in een zelfgemaakt hutje op de prairie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Welzijn is meer materieel gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welvaart is het vermogen om te kopen wat je wil hebben ,en is af te lezen aan het aantal wensen wat je kunt vervullen, welzijn is het vermogen om je gelukkig te voelen met wat je hebt. Het welzijn kan beïnvloed worden door de welvaart ,maar de welvaart niet door het wellzijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die MrYellows;

Welvaart kun je meten en becijferen, welzijn voelen en ervaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welvaart heb je!
Welzijn voel je!