Zinsopbouw, welke is juist?

Ik heb moeite met zinsopbouw. Ik twijfel wat nou correct is. Hieronder een voorbeeld:
A) De auto's worden grondig gewassen door mijn zoon.
B) De auto's worden door mijn zoon grondig gewassen.

Advies is welkom.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Taal
1.2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ah fijn om te horen dat beide juist zijn! En hoe zit het met de volgende opbouw:
Zelfstudie Nederlands
Nederlands zelfstudie Zinsopbouw is iets waar ik veel moeite mee heb. Is er een website of een video die in simpele termen uitlegt hoe je een zin op de juiste manier opbouwt?

Antwoorden (1)

Beide zinnen zijn correct. Het gaat erom waar de nadruk op moet komen te liggen: dat de auto's grondig gewassen worden?, of dat het jouw zoon is die de auto's wast? Daar ligt het verschil tussen de twee zinnen in.
Amadea