Wat is betekenis van sanitaire ruimtes?

Volgens internet omvat sanitair alles wat tijdens de bouw wordt geplaatst met als doel lichaamsverzorging. Ik heb in mijn studentenkamer een wasbak, maar geen badkamer of toilet. Alleen een wastafel waar ik mij even snel op kan frissen en mijn tanden kan poetsen. Wat is een sanitaire ruimte? Is mijn studentenkamer dan ook een sanitaire ruimte?

3 jaar geleden
in: Taal
3.7K

Antwoorden (1)

Een sanitaire ruimte is een ruimte die uitsluitend sanitair bevat, Ook wel "natte ruimte" genoemd.
Als je alleen een wasbak op de kamer hebt, dan is die wasbak sanitair. Maar meer ook niet.
De vraag is dan: bevindt zich in het gebouw een wc en/of een badkamer en heb ja daar toegang toe, beperkt of onbeperkt?