Hoe heet die blauwe zwaailicht met geluid van arrestatieteam?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Taal
3.7K
Antoni
4 jaar geleden
In sommige Engelssprekende landen en streken worden die berries genoemd, enkelvoud: berry. Waarschijnlijk worden deze zo genoemd naar analogie van de blauwe (!) blueberry, de bosbes. Rode en blauwe zwaailichten (niet per se los) worden dan cherries (kersen) and berries genoemd. Mogelijk wordt de naam "berry" ook in Nederland gebruikt.

Antwoorden (1)

Blauwe zwaailichten met geluid heten gewoon: blauwe zwaailichten en sirene.
De politie, brandweer, ambulance, marechaussee, het Rode Kruis, Rijkswaterstaat, ProRail en nu ook nog de veiligheidsregio mogen allemaal rijden in voertuigen met blauwe zwaailichten en sirene.
Het arrestatieteam van de Dienst speciale interventies gebruikt losse led lampen en deze heten gewoon: losse zwaailichten.
of losse zwaailampen. Ligt eraan van welke lichting iemand is.
Toegevoegd op 30 juni 2019 15:31: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
paulus811
4 jaar geleden
Maar hebben ze ook het geluid van een arrestatieteam? Want dát is de vraag :-)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
ah zo, ik legde de rustpauze ergens anders.
Zwaailicht met geluid, van arrestatieteam.
Zwaailicht, met geluid van arrestatieteam.