Moet je een koppelteken gebruiken als je de twee woorden onder elkaar hebt staan?

Bijvoorbeeld bij het woord: HBO-ICT
Mag je dan het dan ook zo schrijven:
HBO
ICT

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.5K

Het beste antwoord

Het koppelteken maakt van 2 woorden 1 woord. Wanneer je een woord aan het einde van de regel afbreekt, dan moet je daar een streepje (het koppelteken) neerzetten. Dat geld óók wanneer dat woord oorspronkelijk uit 2 woorden bestond.

Het antwoord op de vraag: "Moet je een koppelteken gebruiken als je de twee woorden onder elkaar hebt staan?" is dus: Ja !
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Heel erg bedankt voor deze duidelijke uitleg!
SentWierda
5 jaar geleden
HBO-ICT is in elk geval fout.
De afkorting hbo is de enig juiste behalve als het over de HBO-raad of over de tv-zender HBO gaat,
De afkorting ICT is gebruikelijk maat ict (zonder hoofdletters) wordt niet fout gerekend omdat het voluit informatie- en communicatietechnologie is..