Het woord "snip" in snipverkouden komt van de snip. De snip is een vogel, wiens naam duidt op de lange spitse snavel.
Een verklaring, voor het feit dat deze vogel wordt gekoppeld aan verkouden zijn, ligt in het feit dat deze vogel bij het voedsel zoeken een druppel aan zijn snavel heeft hangen.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+plus, een automatische plantendruppelaar dus.
Ivana
5 jaar geleden
Ik vroeg het me deze week ook af omdat ik SNIPverkouden ben. Bedankt voor het antwoord en de uitleg. PLUS