Als de spoorbomen zijn gesloten, sta ik er dan voor of juist erachter...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Taal
1K

Het beste antwoord

Als je wil blijven leven,sta je ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Voor jezelf voor de spoorbomen (Ik sta voor de bomen te wachten). Aan de andere kant sta je er achter (Hij staat achter de bomen te wachten)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hangt er van af of je er bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit het oogpunt van de machinist sta je _altijd_ achter de spoorbomen te wachten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je staat VOOR de trein te wachten tot die langs rijdt. Dus eigenlijk sta je ervoor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik in de trein zit en jij moet daarvoor wachten sta jij voor mij achter de spoorboom. Maar als ik samen met jou daar wacht staan we voor de spoorboom. Vreemd?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gebruikt de term 'voor', wanneer je er zelf passief onder blijft: Zo zit je bv voor de televisie of voor het raam.

De term 'achter' gebruik je wanneer je zelf actief met iets bezig bent: Zo zit je bv achter de pc, achter het stuur en achter de ramen ;-)

Kortom: Jij staat voor de spoorbomen, want je staat daar passief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moet je er nog door dan sta je er vóór. Zo is het ook met de deur. Iemand die nog buiten staat staat vóór de deur. Degeen die open doet staat er achter.
In overdrachtelijke zin bedoeld kan beide tegelijk. Zo kan je er voor stemmen omdat je er achter staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vanuit het oogpunt van machinist & passagiers sta je er achter. Vanuit je eigen standpunt er voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je maar niet tussen de spoorbomen staat... is namelijk erg ongezond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter. Zie het als wegblokkade, de spoorboom staat voor je en jij staat daarachter,achter jou staat weer een auto. Net als een file, sta jij als 2e auto dan sta je dus achter de 1e auto (of wegblokkade).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je staat voor de spoorbomen.
Erachter rijdt de trein namelijk.
Voor de mensen aan de overkant...zal jij achter de spoorbomen staan...dan is het weer andersom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je staat voor de spoorbomen te wachten en erachter komt de trein als een razende roelant langs. Vanuit de trein gezien sta je achter de spoorbomen en de trein rijdt langs tussen de spoorbomen door. En voor de goede orde ..... Als de spoorbomen omhoog zijn gegaan is de weg vrij en kun je oversteken.