Bestaat er een woordenboek met tabbladen waar het alfabet op staat? Zo ja, waar is deze verkrijgbaar?

Het is bedoeld voor een laaggeletterd persoon, die de volgorde van het alfabet niet kan onthouden maar wel graag woorden zou willen opzoeken in het woordenboek.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
1.7K
Amadea
5 jaar geleden
Je kunt toch gewoon zelf even in een woordenboek 26 van die kleine post-its plakken met een grote letter erop geschreven bij het begin van die letter?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je de volgorde niet kan onthouden lijkt het mij slimmer om voorin gewoon een los briefje te stoppen
De tabs lossen alleen het probleem bij de eerste letter op, sla je het woordenboek open, dan zijn de
eerste tabs niet meer zichtbaar. Of wellicht een woordenboek app.
Antoni
5 jaar geleden
Als hij of zij een normale intelligentie heeft, kan hij/zij door regelmatig te oefenen de volgorde van de letters in het alfabet leren onthouden. Door het veelvuldig gebruiken van een standaard woordenboek kan hij/zij hier ook handiger in worden: dat is alleen een kwestie van tijd. Als hij/zij het woordenboek vaker gebruikt, leert hij/zij de volgorde van de letters van het alfabet vanzelf kennen en onthouden. Er is dus wat geduld nodig. En altijd gewoon een vel papier met de volgorde van de letters bij de hand houden kan ook aan te raden zijn. Door dit vel vaak te zien en te gebruiken leert hij/zij ook vanzelf de volgorde.

Antwoorden (1)

Een prisma woordenboek.(je kunt het in bijna alle boekhandels kopen en online en heeft van die tabbladen)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Amadea
5 jaar geleden
Hier in de boekenkast staan vier Prisma woordenboekpockets maar die hebben geen van alle tabbladen.
Erna55
5 jaar geleden
Mijn prismawoordenboeken hebben geen tabbladen.
teusvh
5 jaar geleden
Blijft een probleem natuurlijk.
Hoe weet je dat 'aardbei' voorbij 'aardappel' staat, en niet erboven?