Wat is een Spirit Animal?

Op sites als die van Buzzfeed en 9Gag kwam ik vandaag de term 'Spirit Animal' tegen, als in 'What's your Spirit Animal'. Wat bedoelen ze hiermee en wat is de juiste Nederlandse vertaling?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
9.1K

Antwoorden (1)

Een spirit animal kan drie betekenissen hebben:
Een krachtdier dat volgens sjamanen individuen of naties begeleidt, helpt of beschermt.
Een spirituele gids of beschermer voor mensen.
Een totemdier: heilige dieren die bovennatuurlijke krachten bezitten.
Totemdieren – ook wel krachtdieren of medicijndieren genoemd – stammen uit de tijd van de Indianen. Elk dier beschikt over bepaalde eigenschappen waar je kracht aan kunt ontlenen of die een boodschap met zich meebrengen. Net als beschermengelen willen zij helpen om bepaalde levenslessen te leren.

De overeenkomst in betekenis is dat spirit animals beschermers en gidsen zijn.
SimonV