Schrijf je Algemene Voorwaarden met of zonder hoofdletter?

taalkundig gezien

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Taal
7.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Taalkundig wordt geadviseerd: Algemene voorwaarden zijn enz enz. of De algemene voorwaarden zijn enz. enz. OnzeTaal is een taaladvies, geen taalwet. Schrijf maar rustig Algemene Voorwaarden. Mag best.

Antwoorden (1)

Taalkundig is het altijd zonder hoofdletters. Zoals ook 'algemene ledenvergadering' altijd zonder hoofdletters is.
Ook bij de vele vragen over algemene voorwaarden op Goeievraag zijn steevast kleine letters gebruikt. Bijvoorbeeld de vraag: Contract ongeldig als ik niet akkoord ben gegaan met algemene voorwaarden? (18-2-2013).
Gewichtig doen zorgt ervoor dat er toch vaak wel hoofdletters worden gebruikt. Maar daar moet je je niets van aantrekken.
(Bronnen: Taalunie, Onze Taal, Consumentenbond).