Lul met vingers: nare vent. Syn.: klojo, kloothommel.
Wordt gezegd van iemand die zijn taak niet naar behoren uitvoert.
Meestal is dan het antwoord: laat die vingers maar weg.
https://www.ensie.nl/soldaten/lul
De uitdrukking is te vinden in het Woordenboek van populaire uitdrukkingen van Marc de Coster.
De quote werd gebruikt door de ex minister van Defensie en ex Europees Commissaris Henk Vredeling in een artikel van Elsevier d.d. 17 juni 1995. – Ik ben een lul met vingers –
Hij gebruikte vaak zeer ongebruikelijke taal voor iemand in zijn positie. Sprak ook zeer denigrerend over hooggeplaatste en bekende personen. Kortom hij was inderdaad een echte kloothommel of oelewapper.