wat is 'karakter' hebben?

Laatst zei iemand tegen mij: 'dat noem je karakter hebben'. Wat voor karakter wordt hiermee bedoelt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
5.3K
Erna55
6 jaar geleden
Meestal wordt dat gezegd wanneer iemand heeft laten zien dat hij/zij een doorzetter is.
Castle
6 jaar geleden
Dit lijkt mij een goed antwoord Erna55.
SimonV
6 jaar geleden
"Op karakter doorgaan" betekent dat je doorzet.
Maar dat is wat anders dan karakter hebben. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/de-vierdaagse-lopen-tot-je-erbij-neervalt-ik-ga-door-op-karakter

Antwoorden (2)

Jouw karakter is hoe jij bent, bijv: sociaal zijn of juist niet; het zijn de eigenschappen die je hebt, die jouw jij maken. Als iemand tegen jouw zegt dat je karakter hebt bedoeld diegene waarschijnlijk dat je kracht hebt
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Er wordt hier mee bedoeld dat iemand integer is en ruggengraat heeft.
SimonV