Waar komt 'on fleek' vandaan?

De term 'on fleek' is tegenwoordig/nog steeds hip. Zo kan je auto, telefoonhoesje, kleding helemaal 'on fleek zijn'. Waar komt deze term eigenlijk vandaag? Waar ligt de oorsprong van deze term? Want 'fleek' is geen woord in het Engels.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
18.3K

Antwoorden (1)

De bedenker van het woord is Kayla Newman, een vrouw die in 2014 een filmpje op Vine plaatste. “Eyebrows on fleek” zei ze daar. Ariana Grande en traditionele media pakten het woord massaal op en zo werd dat populair. ('k Had er trouwens tot deze vraag kwam nog nooit van gehoord, maar ik leef buiten de jongerenwereld...).
Amadea