Hoe maak je in het Engels goede zinnen (dus met een goede zinsopbouw)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Taal
4.2K

Het beste antwoord

Inderdaad gewoon veel Engelstalige tv kijken, maar als tip heb je bijvoorbeeld dat de plaats en tijd altijd aan het einde van een zin. Als je het allebei in de zin hebt komt plaats voor de tijd. P komt eerder in het alfabet dan T, zo kan je dat onthouden.

Voorbeeld:
Ik wil volgend jaar naar Spanje verhuizen.
I want to move to Spain next year.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedank! ik ga dan maar meer engels talige tv kijken

Andere antwoorden (3)

Kijk en luister naar de tv. 99% is Engels. De zinsbouw kan je niet meer ontgaan.
6 jaar geleden
De werkwoorden staan in ieder geval (vaker) dichter bij elkaar in een Engelse zin dan in een Nederlandse zin.

Voorbeeld:
"Ik heb hem gisteren in de supermarkt zien lopen."
"I saw him walking in the grocery store yesterday."

Toegevoegd na 2 dagen:
Daarna volgen plaats- en tijdsbepalingen.
Antoni
6 jaar geleden
de zin moet in deze volgorde:
wie (wie is het)
doet (waar is het mee bezig)
waar( waar is het
wanneer (wanneer gebeurd het)

de volgorde is dus: wie doet waar wanneer